HTML

Ellak

Friss topikok

Címkék

vissza a kezdetekhez...

2012.01.22. 19:12 Ellak

 

hogy is telt az elso hetem?

nincs okom panaszra, kb ugy ahogy terveztem, mar amennyire ezt tervezni lehetett.

a hetfoi kiutazastol kicsit aggodtam, 600km nem sok, de nem is keves, plane egyedul, amikor meg a nyiregyhazi hazauton is minden bajom vanha egyedul kell menni. de most nem tudom miert, talan az izgalom, az uj auto, az ismeretlen terep, vagy a hangoskonyveknek koszonhetoen egy pihenovel, 7 ora alatt meg is erkeztem. ´Mar utkozben egyeztettem egy eddig nem latott kollegammal, aki mar itt van kint es egyutt fogunk dolgozni, hogy este fussunk ossze egy talalkozora. Meg is erkeztem terv szerint, 4 csillagos hotel, de a szobam ez a negyedik csillag nem erzodik, maradjunk egy normal 3 csillagosnal. a negyediket talan az etterem kapta, körasztalok, felhomaly, selyemterito, öltönyös emberek. egyel több mint ahol nyugodtan elfogyasztok egy vacsorat. igy megerkezem utan atmentunk a kollegammal a szemben levo sörözöbe, ahol a tulaj egy nagy bona Seraval köszöntött minket.. az nemet sörözöböl olasz pizzeria lett, meghozza Gieseppe Verdi pizzeria.. :) gondoltam nem vagyok rossz helyen. a zenei kapcsolodas masnap reggel is folytatodott, mert a 5-6km-re levö gyarba a Richard Wagner uton kell menni.. Verdi volt az elso opara amit lattam, majd utana Wagner lett a kedvenc, ugyhogy ezt betudtam jo elojelnek. Utközben megtalatam a kocsiban a helyi kossuth es Bartok radiot, a Bayern1 es bayern klasszikot, .. tisztara mint otthon. feltünö volt a sok biciklis, mert hogy annak ellenere hogy minusz 8fok volt, es hogy ket napra ra szakadt az esö, de sokan bicikliznek ilyenkor is. mondjuk van is hol, tele a varos jo minösegü, szeles bicikliutakkal. igy mar alig varom hogy en is kihozzam vegre a bicajt, ha marcius elejen a vegleges helyemre kerülök. de autoskent nagyon kell vigyazni velük, mert ugy mennek mint akik tudjak hogy elsöbbsegük van, es nem nezik az autost, majd nezi az a biciklist. ez rögtön tapasztaltam, es a kollegam fel is hivta ra a figyelmem, ugyhogy azota vadaszom a bicajost ha kell, ha nem..

 

a munkahelyen az elso reggel rögtön beultettek ket megbeszelesre, ahol radöbbentem, hogy itt bayorul beszelnek es nem nemetül.. mindemellett tele voltak müszaki es gyärtäsi folyamatra utalo szakszavakkal, ugyhogy rögtön elbizonytalanodtam, hogy egy kukkot sem ertek, de utana fönök elhivott kavezni, kicsit beszelgettünk, lattam hogy normälis, es ha akar tud nemetül beszelni. ö az a fönök, aki jön majd györbe is, igy itt is es györben is vele fogok dolgozni. egyebkent 57 eves es 42 eve dolgozik az audinal. es ez nagyon sok emberre jellemzo, keves olyannal beszeltem aki velem egykoru letere ne dolgozott volna mar legalabb 10eve itt.. kozben kiderult, hogy itt az altalanos iskola utan parhuzamosan munkaba es szakiskolaba is jarnak azok, akik valamilyen szakmat valasztanak. igy egy hetet a padban, egy hetet a tanmuhelyben toltenek. nem egy rossz otlet, ezt kezdi a györi audi is bevezetni.. megismerkedtem meg az itteni gyartastervezovel, aki olyan munkat vegez amilyet en fogok györben. Michaelnek hivjak, nagyon segitokesz, de o beszel a legrosszabb bajor nyelvet. de mivel sokat leszek vele együtt, meg fogom tanulni vagy szokni..remelem az elso lesz..

az elsö nap ismerkedese utan leküldtek a presgyarba az oktatoközpontba. felallitottak egy olyan termet, ahol kis asztaloknal, es futoszallagnal megtanitjak az eles gyartasban törtenö folyamatokat, kezdve az alapoktol a hibafajtakon at, a minösegellenörzesen ät a tenylegesen szimulalt munkaig..  mult heten meg csak egyedul voltam, mert azt a feladatot kaptam, hogy a holnap erkezö 6fös magyar csoportnak legyek a tolmäcsa.. na bumm.. igy volt 3 szabad napom, amikor az ottani trenerekkel nyugodtan vegigprobaltam a feladatokat, probaltam megerteni, de leginkabb az ismeretlen szavakat leirni, hogy itthon kiszotarazzam.. na ezzel el is voltam egesz heten. nappal bent összeszedtem az infokat, este kiszotaraztam, tanulgattam.. de a nap vegere el is faradtam benne rendesen..  a nap legrosszabb resze a bajor nyelvü preselesi szavak megertes ment, a leginkabb vart resze pedig a jol megerdemelt ebed.. :) jol föznek, van helyi menza,  nincs ra panasz, ha igy marad nem lesz gaz. elsö nap az vette csak el az etvagyamat, hogy az fizetes ugy törtenik, hogy a belepökartyara feltötjük a penzt es azzal lehet fizetni.. megneztem a kajat, jol nez ki, megkerdeztem mennyi, mondtak par eur, az is jol nez ki, majd fizeteskor kiderult 10eur volt a kaja, marad 3 a kartyamon.. ezt gyorsan forintositottam, es kivetitettem az elottem allo idoszakra, igy rögtön nem esett olyan jol.. de csak nem hagyott nyugodni a dolog, felvilagositottak, hogy felcsereltem az ertekeket, 3ba került, 10 maradt a kartyamon, es ne aggodjak, ezen a gepen nincs kiirva hogy mibe kerül es mi marad, te a többi mär rendes mutatja..  igy mindjart jobban vartam a masik napi ebedet..

tettünk egy kört a helyi presüzemben is, es tenyleg tetszetös a hely. a csarnok 100mx300m, több mint tiz meter magas, es szep szines. sarga daru, feher oszloppok, szines kozlekedo folyosok, es oriasi 40tonnas vastombok,szinekkel megkölönböztetve a szerint hogy melyik audi modellhez tartozik..  olyan ez egyebkent mint a tesztaszaggato.. van egy alap gep, ami olyan mint egy kishaz a csarnokon belül a maga 30 meter hosszaval, es ezek a 40 tonnas kockak a formäk a szaggatashoz.. elol bemegy az alaplemez, a vegen pedig kettessevel kijönnek a szükseges ajtok, motorhaztetök, sarvedok, percenkent 20-30db, igy kapkodnak az emberek a sor vegen eleg rendesen. 2 ilyen nagy preshaz a csarnokban, pär rohangäló targonca, es egy nagy raktar van bent.. a közepsö csarnok egyik oldalan pedig ott magasodik a 3 emeletes iroda es kiszolgalo epület, a közepen a fönöki iroda, panorämäval a gyärtosorra.egyebkent makulatlan tisztasag, minden az elore a padlora lefestett helyen, derekszög parhuzam. amikor mondtam a Michaelnak, (ö a kinti en), azt mondta hogy pedig ez a fönök nem valami pedans, azert nez ki ugy ahogy(szamara ez egy nem tiszta, rendezett üzem) es majd csak nezzem meg az epülö györi gyarat, az lesz majd a picco-bello, ahogy ö mondta..  en inkabb tüchtiget mondanek, talan megiscsak jobb egy nemet szoval jellemezni ezt mint egy olasszal, de hät ha neki picco-bello akkor legyen... szoval jol nez ki a dolog, mar varom hogy itt, vagyis otthon dolgozzak.. :)  de addig meg van mit tanulni. megkaptam a betanulasi tervemet, most 1 het oktatoközpont, majd 4 het az üzemben, hogy szokjam mi folyik ott, par honap a kiszolgalo irodaban, es talan juliustol fogom elkezdeni azt a munkat amit kesobb is csinalnom kell.. szoval sokat nem kell agyalnom, tanulni kell amit elemraknak, na meg a nemetet, akarom mondani bajort..

de eleg is ennyi a munkarol.. a hetvege mar nyugisan telt, jol jött a kis pihi. nem volt valami jo idö, söt... havazas elmult, jött az esö es a szel, igy nem sok kinti program volt. szombaton felderitettem a helyi plazat elelem utan kutatva, kinai, olasz, török van rendesen, na meg hatalmas sörözö.. egyedül nem jo sörözni, igy biztos ami biztos vettem 6 sört elvitelre es egy kebabot.. :) itthon kiderült hogy pont 8 sör fer el a hütöben szep katonas rendben, legközelebb majd tudom mi a pont eleg..  mivel szombat reggel közeli harangszot hallotam, igy vasarnap fel is kerestem, ugy gondoltam 10kor csak van mise, be is jött a szamitas..   mivel gyalog mentem, utközben csomo hasznos dolgot talatam, mint pekseget, mosodat, italnagykert, pizzahaszhozszallitot stb.. szoval mindig mondtam hogy megeri templomba jarni.. nem egy klasszikus, inkabb nem olyan regi negyzet alapu betontemplom, ami belülröl inkabb eloadoterem mint templom, de volt oltar,  pad, orgona, es a pap is megjelent a ministransokkal, igy rejottem hogy csak jo helyen vagyok..  valamellyire ismerem a romai mise menetet,valamennyire a nemetet is, igy csak sikerult összerakni hogy hol is jarunk.. :)

delutan sikerrel felderitettem a helyi futoterepet, aminek ket okbol is örültem.. egyreszt mert birta a labam. indulas elött ugyanis bementem a gyogyszertarba hogy egeszsegmegörzö cellal vegyek ezt-azt, kifele jövet meg nem lattam hogy padka kifordult a bokam. ott nem fajt annyira, de ereztem hogy nem esett jol, de utolag egesz heten fajt.. hagytam is gyogyulni, es csak ma probaltam ki, de muködött, igaz szepen kell vele meg banni, de nincs baj. kollegam ma jön györböl, ö hoz rä kence-ficet, vagy inkabb talalo a ficam-kence..  a futoterep pazar, kisvarosi környezetben kifutas a dunapartik, ahol egy belsö tavat lehet körbefutni 6km hosszan.. eigaz hogy 5km-re van innen, de az mar maga atermeszet. se kocsi, se zaj, csak to, kacsak, futok, setalok.. idealis futoterep lesz..

3ra hazaertem, kaja, szotarazas, megneztem a nemeten a magyar kezimeccset, kikaptunk.. most megirom meg ezt a hosszu micsodat, remelem lesz aki elolvassa, mert iras közben eleg hosszunak talatam, es lehet hogy unalmas is.. en csak irom ami eszembe jutott, de hogy mi is lett belole azt csak ti tudjatok.. szoval aki vegigolvasta, az legyszi csak ennyit küldjön egy emailben hogy "vegigolvastam".. :)

 

mara ennyi, megyek vissza a szobaba. hagyok nektem idöt vegigolvasni, magamnak pedig idöt elmenyt gyüjteni..  a jövö heten jelentkezem.

 

üdv mindenkinek: Ellak

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ellak.blog.hu/api/trackback/id/tr403716225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evaaa 2012.01.22. 21:29:13

végigolvastam :)) én jól szórakoztam, várom a következőt!

nemethtamas 2012.01.22. 22:42:32

"vegigolvastam".. :)

Aztán nem ám lekapcsolnak ipari kémkedésért, hogy beszámolsz milyen a gyár belülről! :)
Kis japók fényképezővel nem jártak arra?

g3m1n1 2012.01.23. 08:05:54

vegigolvastam :) Hajra az aranyér! csak így tovább.
Sokat menj ide meg oda, hogy mindig legyen friss aru a polcon :) jó bajorozast

ivalau 2012.01.23. 10:55:38

Végigolvastam :-))
Irigyellek, ert azt csinálod amit a világon legjobban szeretek, idegen helyeken felfedezni és megismerni hogy adja -e a gép

Ui.: E-mailben visszajelezni, a komment elment vadászni? Barlangban élsz kisgyerek? :-))

Ellak 2012.01.23. 17:38:16

@ivalau: Mit is takar pontosan a "E-mailben visszajelezni, a komment elment vadászni?"
Gondolom arra hogy jeleztem uj blogbejegyzes született. Csak valahogy tudatni akartam hogy ment uj tartalom.. vagy lehet automatikusan jelzi?? Na meg tanulnom kell ezt a blogozast. par het, es lesznek fotok is, addig kitartast..

Na mit szolsz a nagybetükhöz?? :)

Ellak

as01qwyx 2012.01.23. 20:10:09

"végigolvastam". Várom a folytatást. 5..4..3..2..1..

g3m1n1 2012.01.23. 23:43:38

Idő kérdése, és biztosan adja :)
Breko: A vegigolvastam + email + komment... minek irjunk emailt, ha kommentelni is lehet, hogy vegigolvastuk. Azt hiszem ezt akarta tanult ivalau kollegam elmondani viccesen :)

Remélem jól megy sorod... ékezetes billentyűzet nincs, sokkal élvezhetőbb lenne a sztori.. de igy sem kell bogarászni, ne félj, de azért ha egy mód van rá....:)

ivalau 2012.01.25. 10:29:40

@g3m1n1: Te egy nagyon rafinált fickó vagy g3m1n1, tudsz olvasni a sorok között :-)) Fején találtad ivalau kollégád viccesnek szánt megjegyzését. :-)
Perfetto, sokat segít és gyorsít az értelmezésben a nagybetű.
süti beállítások módosítása